غذاهای شمالی 1

خوشمزه ترین غذاهای محلی شمال ( بخش دوم)

در ادامه این بخش مجله گردشگری بلیط اینجا با دیگر غذاهای محلی شمال کشور آشنا می شوید. برای مطالعه غذاهای شمالی بیشتر می توانید به بخش اول این مطلب مراجعه کنید : خوشمزه ترین غذاهای محلی شمال ( بخش اول)

نازخاتون

بادمجان یکی از پرمصرف ترین مواد غذایی در مازندران است. نازخاتون از بادمجان کبابی، رب انار یا آب انار، گوجه فرنگی، پیاز رنده شده، آبغوره، نعنای خشک و گلپر تهیه می شود و یک غذای مناسب برای گیاهخواران است.

غذاهای شمالی 1

باقلا وابیج

باقلای مازندرانی یا باقلای پلویی یکی از دیگر از پر کاربرد ترین مواد غذایی مازندران است. ترکیب این باقلا با شوید خشک، تخم‌مرغ، سیر، کره و روغن، زردچوبه و دارچین طعم بی نظیری را به وجود می آورد. این غذا با  برنج، زیتون پرورده، ماهی شور و ماست سرو می شود.

غذاهای شمالی 1

 

خورشت آلو

این غذا در میان بومیان به نام مرغ و آلو مازندرانی معروف است. طعم ملس این خورشت از ترکیب  مرغ تکه‌شده، دانه‌ انار ملس، آب نارنج، زعفران، پیاز، آلو و مغز گردوی خرد شده به دست می آید.

غذاهای شمالی 1

 

اسپناساک

با ترکیب کردن گوشت گوسفند یا گاو با اسفناج تازه، سبزیجات معطر، برگ سیر و نعناع، پیاز، هویج، آب و ادویه‌ این غذای محلی پر خاصیت به دست می آید که همراه برنج سرو می شود.

غذاهای شمالی 1

 

کئی پلا

همان کدو پلوی مازندرانی است که به معنای کدو و برنج است. مواد اولیه کئی پلا کدوی رنده شده، پیاز، زیره، زردچوبه، گوشت چرخ کرده، برنج و کره‌ی محلی است و این غذا به همراه ماست یا نیمرو سرو می شود.

غذاهای شمالی 1

 

خورشت سیر انار

یک غذای دیگر که با انار درست می شود! این غذا از پودر موسیر، مرغ، پودر سیر، روغن کنجد، زعفران، سیر، رب انار و پیاز تهیه می شود اما شما می توانید به جای مرغ از بلدرچین استفاده کنید.

غذاهای شمالی 1

 

باقلا قاتق

از معروف ترین غذاهای محلی و ملی شمال است که با باقلا، شوید، سیر و تخم مرغ تهیه می شود و به همراه برنج سرو می شود.

غذاهای شمالی 1

 

میرزا قاسمی

یکی دیگر از معروف ترین غذاهای شمالی و گیلگی است که ماده اصلی آن بادمجان است. سپس بادمجان کبابی با  گوجه فرنگی، سیر، تخم مرغ، ادویه و رب گوجه فرنگی طبخ می شود.

غذاهای شمالی 1

 

برای تهیه بلیط قطار و بلیط هواپیما به شهر های شمال کشور به وبسایت بلیط اینجا مراجعه کنید.

همچنین برای اطلاع از شرایط تور های گردشگری و طبیعت گردی با کارشناسان بلیط اینجا تماس بگیرید.

  • شماره همراه پشتیبانی پرواز :  ۰۹۰۱۳۱۱۹۰۳۶
  • پشتیبانی قطار : ۰۹۰۳۳۱۱۹۰۳۶
  • هتل و تور : ۰۹۱۵۱۱۵۰۲۶۷
  • مدیریت :۰۹۰۲۳۱۱۹۰۳۶ و ۰۹۱۵۳۱۱۹۰۳۶
  • تلفن : ۹۸۵۱۳۲۲۳۳۰۰۰+
  • فکس : ۹۸۵۱۳۲۲۳۳۰۰۱+
  • ایمیل : mhammad1366@yahoo.com
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها